Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

tisdag 31 maj 2011

Ny hållning till livet.


Jag blir så himla trött… på mig själv ibland. I natt vaknade jag upp kl. 02.07 med en vidrig huvudvärk som spände från axlarna och stålade ända upp bakom ögonen. Tillslut blev jag så förbannad att jag tog 1000 mg alvedon och drack två glas vatten och försökte därefter lugna mig en smula och efter ca 1 timme somnade jag om trots allt.

OOOOO (så) ONÖDIGT!

Jag har känt mig lite risig sista två dygnen men ju mer jag tänker på det desto klarare blir det för mig att det i grunden handlar om stress som såklart tar sig fysiskt uttryck i form av trötthet, yrsel och huvudvärk. Vilken idiot man kan vara.
Jag lägger alltså energi på att oroa mig över diverse spännande grejor, så som att skaffa bostad tillexempel. Jag har löst boende tillfälligt och egentligen finns det ingen som helst anledning att lägga kraft på att oroa sig.

Så jag tänkte bara meddela er kära vänner, att from. nu börjar min bekymmerfria sommar 2011. Får jag ge er ett råd på vägen? Något som verkligen bottnar i mina egna snåriga erfarenheter: oroa er, bry er om och fortsätt att kämpa mot era mål, kort – och långsiktiga...

...MEN oroa er inte i onödan.
Här har vi en bekymmerslös kille,
Harry - livsnjutaren!
Ni hör själva hur dumt det låter, eller hur? Oroa sig i onödan… vilket trams!


2 kommentarer: