Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

torsdag 12 maj 2011

Du sköna maj?

Sköna maj i all ära men vad i hela ... är det med den här månaden egentligen? Jag känner mig påhoppad som en fet larv av en hungrig leguan - maj äter upp mig! Hjälp!
Det är teater, födelsedagar, examensdagar, fester, flyttar och inflyttar och full rulle ända in i kaklet-spektaklet! Då bör man ändå betänka att jag är lite jävig eftersom jag trots allt själv råkar fylla år i maj. Puuuh!

Som tur är så är 95% av allt som händer roligt och det är en himla tur. Ja menar, hur ofta kan man säga att 95% av det som sker i livet just nu är roligt? I like my odds! Juni siktar jag på 100%. Till de mindre balla 5% av den här månaden hör bl. a att tvätta, det ska jag göra idag. Kul.

Nu förstår ni hur lite mandat jag egentligen har att gnälla? =)
Stackarn ska tvätta... nej, nu får jag ta mig i kragen och samla ihop mig. Hepp!

Kom maj och ät mig ditt bestialiska odjur!
eller som Ronja sa:

KOM HIT OCH GE MIG LITE FARLIGHTER!



2 kommentarer:

  1. Du kommer oxå ha en underbar dejt på lördag med din syster dotter!! En 7 åring full med energi!! =)

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag att Herr Hedberg har varit lite dålig på att blogga!! // Syrran!

    SvaraRadera