Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

fredag 1 april 2011

Vad räknar vi?

Idag har en människa sagt "Jag älskar dig!" till mig, eller skrivit det rättare sagt. Jag kände hur smilbanden försvann upp mot öronen och hur galet glad jag blev. Det får mig att tänka på vad vi räknar här i livet. Vad är det viktiga? Vad är det som definierar oss som personer, individer?

Jag tänker inte hålla någon lång filosofisk utläggning om detta, men jag måste bara notera i mitt stilla sinne att alla bekymmer och negativa tankar försvinner när man läser eller hör något sådant, när man får en kärleksförklaring eller genuin och innerlig uppskattning.

Tänk vad oerhört rik man är. På riktigt.
En rikedom som alla ska ha en del av, en stor del. Alla ska med! ...som sossarna sa (just det gick ju inget vidare, men tanken var ju god).

Det är kanske ändå tanken som räknas, men tankar kan inte prata för sig själva.
Uttryck!

1 kommentar:

  1. Härligt Pålan. Så sant. Att ändra tillstånd tar en mikrosekund. Det är en underbar gåva vi alla fått men långt ifrån alla har förstått att träna på att använda. Hoppas du får en enastående helg. Pappa

    SvaraRadera