Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

onsdag 27 april 2011

Salig äro tiden även när den är ur led.

Och även ett par röda tygskor kan uttrycka ett visst mått av glädje! Påsken och allt det gula är förbi och lagt på en hylla högst uppe, längst in på den mentala vinden, där får det vila till nästa år.
Plötsligt blev det grönt runt om kring oss, i alla möjliga nyanser och former, sådär nästan sommrigt att det kittlar till när man känner en nästan ljummen vind dra en över näsryggen.

"Ta nu vara på allt det underbara!" är den första tanken som far igenom skallen -  i alla fall genom min. Den här tiden på året är så kort, så förunderlig och inbjudande och jag känner hur jag står och trampar och gläfser som en hund, bunden i spänd förväntan.

----------------
Tid är allt vi har
                ----------------


Sitta i grönt gräs
Dricka öl på uteserveringar
Gå utan jacka
Ryggen mot en solvarm häll eller husvägg
Sol som får en att nysa


Behöver jag säga mer? Ut och njut ett glädjetjut!
Släpp fångarne loss det är vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar