Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

måndag 4 april 2011

Vad ska man med pengar till?

Pengar är faktiskt värdelösa i sig. De är ju endast till nytta om man kan använda dom, sätta sprätt på och göra det man behagar med dom. Ändå oroar folk sig så mycket för att vara utan dom där papperslapparna med siffror på. Undrar varför det är så? Jag tänker som så att om jag bara har tillräckligt för att klara självaste livhanken med allt vad boende, mat och kläder heter så är jag väldigt nöjd.

Klart jag med ännu mer pengar kan höja min livskvalité och jag kan få fler saker gjorda eller köpta och på så vis kanske uppnå vissa mål jag satt upp, vad som helst - t.ex. en resa eller gå och se en konsert. Fast det är ju inte nödvändigt. Inte på riktigt, jag dör alltså inte om jag missar en resa eller en konsert. Däremot är det viktigt med livskvalité men den måste verkligen inte grundas på pengar. Livskvalité kan med fördel grundas på t.ex. kramar.

Varför skriver jag om pengar? Jo för just nu skulle jag behöva ha lite mer, trots det så tänker jag inte låta det bli något som styr mitt humör och håller mig sömnlös om natten eller något annat dumt.
Det är fortfarande bara papperslappar som vi bestämt ett värde på.

Själv är jag människa av kött och blod och är grymmare än alla papperslappar i hela världen. Så är det med den saken. Oroa er inte för pengar kära vänner. Det hjälps inte. Kramar hjälper.
Krama någon, gör det nu, FORT!

Livskvalité! :-)

3 kommentarer:

  1. Så sant. Kramar varar också mycket längre. En kram jan man leva på länge. En hundralapp varar mycket kortare. Pappa

    SvaraRadera
  2. va töntigt! va tråkigt! och som ett slag i ansiktet på världens alla existensminimum människor!

    SvaraRadera
  3. @Anonym: Det var inte så jag menade. Finns ingen anledning att slå nedåt, jag menar inte att pengar är värdelösa och att de inte behövs utan att ett överflöd inte egentligen är nödvändigt för att ha livskvalité. Betyder inte att jag blundar för fattigdom eller förringar pengars nödvändighet för att just klara livhanken. Tråkigt att du väljer att tolka mina ord som du gjort.

    SvaraRadera