Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

fredag 29 juli 2011

Vuxna män gör saker tillsammans

Hur vet man att man är vuxen?
Jag tänkte glädja er som i mörkret famla genom att lista de tydligaste symtomen nedan:

1. Man använder uttrycket "Det är en dag imorgon också" innan man går till sängs (kl. 22 senast!!)


2. Grabbkvällar med pizza och ful-öl blir till herrmiddagar med viltkött och vin/fin-öl


3. Man känner glädje över att ha fått 4 maskiner tvättade under loppet av 2-3 timmar.


4. Man uppskattar mjuka paket (kläder etc...)


5. Det är obeskrivligt skönt att komma hem när man varit borta länge (flera dagar...)


6. Man väljer att ta bilen och avstå alkohol när man ska på fest.


7. Barn man möter i offentliga rum pekar och kallar en för farbror (eller ännu värre: farmor).


8. Man skrockar lite eller försöker vara vitsig när man vid sällsynta tillfällen får visa leg på systembolaget.
"Haha, ser jag så ung ut!"


9. Man minns inte när man senast drack sig berusad på folköl.


10. Det gör ont att krypa på knä.

Listan kan göras längre. Jag har noterat att flera (inte ALLA dock) stämmer in på mig så det måste ju betyda att jag är vuxen och för att manifestera det så ska jag i afton ha herrmiddag med mina vänner på vuxet vis! Det blir älgfärsbiffar med whiskysås och råstekt potatis.

Så jävla vuxet....
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Så jä....la vuxet. Fast du har helt rätt. Det värsta är att när man läser det så känns det skittråkigt. Papps

    SvaraRadera
  2. Du e sååå mogen!! Jag tror att jag oxå är vuxen!....tyckte vissa grejer stämde på mig med! ;) men de så så trivs jag med att vara vuxen! Men de är sååå kul att vara barnslig o göra "barngrejer" ibland! Puss på dig!

    SvaraRadera