Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

onsdag 13 juli 2011

Semesterfenomen


Läste i Aftonbladet att en av de saker svenskar oroar sig mest över inför sommarsemestern är att det ska bli dåligt väder. Det är ju helt fantastiskt enligt min mening! Va!? Oroa sig över väder, som om man skulle kunna påverka det, om jag oroar mig och hoppas på fint väder så blir det nog det - eller vaddå? Ibland undrar jag om människan verkligen är planetens intelligentaste varelse, när man hör sånt här tappar man hoppet lite, världen blir lite mörkare och djupa suckar ekar i mitt inre.

Vädret är dessutom en klassisk snackis, överallt och för alla, det vet ni – det vet alla.
Såhär låter det ofta på kontoret:
- Skitväder idag... 
- Mmm, tur att man inte har semester!
- Ingen strand för semesterfirarna idag inte! Haha!

Vädret är fint:
- Åh vilket väder!
- Typiskt att man ska behöva sitta här….
- Mmm, sen blir det väl skit när man själv ska gå naturligtvis
- Mmm...

Slutsats: Kontor är roliga på sommaren för då kommer spännande varelser fram och man kan lyssna, insupa och om man vill (och det vill man, för ingen vill vara exkluderad) stämma in i de emellanåt ganska absurda konversationerna.

Vad jag anser om vädret? Det är klart att det är skönt med sol på sommaren men har man inget bättre att göra än att bekymra sig över väderleken då har man fan ta mig alldeles för mycket fritid.
Get a haircut and a job, you punks!

Idag regnar det i Malmö och imorgon ska det komma hela 20 mm nederbörd. Jävla tur man inte har semester...  ;-) 

2 kommentarer:

  1. Så sant. Jag har också förundrats över detta fantastiska väderfokus överallt, tänk vad mycket energi det går åt till något vi inte kan påverka. Knasigt!
    Vädret blir som det blir:)
    Kram från Mamma.

    SvaraRadera
  2. Det viktigaste vädret skapas i vårt sinne. Är det sol där så spelar vädret ute inte så stor roll. Likaså om det är skit ödet i sinnet så hjälper heller inte solen ute. Kanske är detta med vädersnack ett sätt att uttrycka sitt mindset?
    Pappas reflektion

    SvaraRadera