Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

onsdag 27 juli 2011

Skryt

Idag känner jag för att skryta lite! Jag börjar såhär: jag har världens bästa lillasyster! Det är precis alldeles sant och jag behöver inte ens ha en speciell anledning att säga det, det är nämligen ren och skär fakta. Hon är 25 år gammal och tvåbarnsmor (till två underbara ungar naturligtvis), hon har två jobb, en karl, ett hus och ett gigantiskt hjärta. Hon är nästan alltid glad, hon är rolig, varm, kärleksfull, klok och hon är en av mina största idoler - en av de finaste och mest genuina människor jag träffat.

Och så ibland slår det mig hur fantastisk lycklig jag är att ha henne i mitt liv och då måste jag få uttrycka det också, visa det. Så idag bokade jag två biljetter till Les Misérables på Malmö Opera till den 23 september bara för att jag helt enkelt vill bjuda min syster på det. Så vi ska ha en bror-syster-afton i Malmö med god mat och en bra musikal på toppen av det.

Det är ju så att vissa människor måste man bara ha i sitt liv, min syster är en sådan människa. Hon har varit i mitt liv sedan den 21 augusti 1986 och jag har svårt att se hur mitt liv skulle vara henne förutan. Jag har även världens bästa bror och föräldrar som också är livsviktiga men nu handlar det här inlägget om min syster därför tar vi övriga familjemedlemmar i ett annat kapitel. Det känns absolut helt rätt att manifestera sin kärlek, det är viktigt och det är något vi människor gör allt för sällan kan jag tycka. Tänker man efter riktigt noga kommer man (eller åtminstone jag) fram till att det som i sanning har en avgörande mening i livet är just de som står en nära, det är de som känner dig, bekräftar dig och delvis gör dig till den du är. Vad är viktigare? Nej just det, inget. Inget som jag kan komma på. Jag hoppas innerligt på ett lång liv för både mig och min syster för vi har så himla mycket kvar att hitta på och vi har alltid skitroligt tillsammans! Jag kommer alltid att vara hennes storebror och hon min lillasyster och henne tänker jag ta hand om tills någon gräver ner mig i jorden en dag och jag vet att hon kommer att ta hand om mig också.
Vi är så jäkla bra på att vara syskon och jag önskar att alla andra människor i världen också kan vara det, för jag lovar att det är mer värt än alla rikedomar man kan föreställa sig.

Det jag vill ha sagt är i korthet: jag älskar min syster. Syster, jag älskar dig. Det är allt jag har att säga för nu.

3 kommentarer:

  1. Underbara barn vi har. Känner mig stolt över er. Stolt över dig Pål som har modet att uttrycka det du innerst känner. Framförallt stolt över att du verkligen känner som dy gör. Kärlek från Papps.

    SvaraRadera
  2. Mina ögon tåras och jag känner en sån omvälvande glädje och kärlek och givetvis stolthet över er. Underbart och stort att ni har er fina relation och kärlek till varandra.
    Kärleken är mäktig och övervinner allt. Ni vågar visa det och det sprider sig som ringar på vattnet.
    Kärlek från en djupt berörd Mamma <3

    SvaraRadera
  3. Guuud, nu sitter jag med tårar i ögonen. Vad fint! Tack så jätte mycket. Att får höra sånt här från någon gör mig glad i hela hjärtat! Och du ska inte tveka en sekund, för jag känner precis likadant för dig min älskade storebror!
    Tack för detta underbara inlägg!! Älskar dig

    SvaraRadera