Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

tisdag 5 juli 2011

Noja de luxe!

Nu för tiden finns det så mycket man kan få. Sjukdomar av alla möjliga slag - ett smörgåsbord av möjligheter!
Jag har ägnat natten åt att spekulera i huruvida jag har fått EHEC-smittan eller inte. Jolly good fun...
Varit dålig sen lördags natt/söndags morgon men jag tror det lagts sig nu, det värsta i alla fall. Fortsätter det att stadigt bli bättre så är det förmodligen ingen fara men det hjälpte inte mig inatt, då var jag helt övertygad om att jag blivit drabbad av denna hemska smitta. Googlade och kollade upp 1177.se och jag får villigt erkänna såhär i efterhand att nattens demoner nog gjorde allt i min värld lite svartare och mer skrämmande än vad de egentligen var eller är. Däremot blev jag inte så peppad över att läsa om det där "tillägget" man kan få på EHEC som bara drabbar en väldigt liten procent av de smittade: HUS, det låter som ett av de statliga RUT/ROT-avdragen, men det är mycket äckligare än så och har man riktig otur så pajar njurarna ihop och så dör man. Så EHEC + HUS = no fun at all. Å andra sidan smittas i genomsnitt 300 svenskar per år av EHEC och det är väldigt sällsynt med dödlig utgång. Tur att man inte är helt paranoid....

Nu då?
Ja ni, just nu känner jag mig rätt så kry (lite trött bara) och hoppas på att kunna gå och arbeta imorgon. Det sköna med vara sjuk är att man får ta timme för timme och det har jag verkligen gjort, det har vart ganska avslappnande och även om mitt fysiska skicka varit ganska risigt så har mitt psykiska eller mentala skick varit desto godare. En relativt high spirit är väl bara bra när man är lite sjuk? Så nu tänker jag att om jag hela tiden hittills tagit dessa dagar timme för timme, step by step så får jag väl ta och göra samma sak med mina tankar och nojor om EHEC och HUS? Eller hur? Jag kommer alltså vara supercool fram tills det att jag skiter rött!

Herregud vilket konstigt inlägg... ja ja, det kommer mera som barnmorskan sa!
En färgglad krabat den där EHEC!

2 kommentarer:

  1. Gubben, du skulle nog ringt Mamma å Pappa i detta läge. Ta hand om dig

    SvaraRadera
  2. Ja, aldrig blir man väl stor nog att reda sig själv i mammas och pappas ögon? :) Tack för omtanken men jag valde att inte störa er eftersom jag vet att ni jobbade och hade fullt upp på Gotland!

    SvaraRadera