Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

torsdag 9 juni 2011

Dagens citat #1

”Our truest life is when we are in dreams awake.”
- Henry David Thoreau


Vissa sanningar är så enkla och självklara i sig att de inte behöver förklaras, tyvärr är sällan människor på samma vis. Kanske är det bara en dåre som fortfarande tror att det kommer att förändras, att vi kan förändras. Jag vill förändra, jag förändrar hela tiden (igår flyttade jag en tavla till en annan plats, idag bloggar jag om förändring och imorgon kanske jag skriver en generationsroman – vi får se.) och ni som känner mig vet ju också att jag är en dåre.

Jag kommer dock aldrig att bli statsminister. Jag lovar. Varför? För att de förändrar alldeles för lite, rent generellt. Författare, konstnärer, snickare, hemmafruar och terrorister förändrar så mycket mer – utan att ens bli tillfrågade eller utvalda.

Idag är det torsdag. Eller? Kanske är det bara en dröm. Inte vet jag.

1 kommentar:

  1. Bra Pålan fortsätt att förändra. Förändringar som leder till förbättringar. Ge av din klokhet så kommer världen bli en aning bättre. Man kan bara förändra genom sig själv. Pappa

    SvaraRadera