Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

måndag 28 mars 2011

Magnificent!

Helgen som gått. Helgen som något gott! Ja så var det förstår ni. Under lördagen hade jag förmånen att vara med och leda talangtävlingen UKM (Ung Kultur Möts) i Kristianstad. Ett tjugotal talangfulla ungdomar (13-19 år) som bjöd på sig själva i allt från sång, dans och teater till poesi och måleri. Mycket glädje, nervositet och härliga skratt.

På det mer personliga planet var det också givande. Jag upptäckte att jag kanske inte är så mycket ungdom längre. Det är stor skillnad på att vara 16 år och 27 år. Tänker inte på det så ofta men i helgen blev det väldigt påtagligt, de var ju så små många av dem, de unga artisterna. Ungdom är visst flyktigt, ja ja så är det bara och jag är glad att jag är 16 +. Det finns något väldigt skört över att vara ung och det är skönt att slippa allt det där sköra. Däremot att vara ikring dessa människor och få interagera med dem- oj så fint, kan jag lova!

Nä nu blir det varken kortare eller längre. Nu orkar jag inte skriva mer eller tänka mer, nu tar jag min lagom ungdomliga kropp och slänger den i bingen. God natt och adjö för nu. Hepp!

*RIDÅ*

1 kommentar:

  1. Det var trevligt att du varvå hälsa på. Gott att då rå om dig lite i alla fall. Också redo för bingen

    SvaraRadera