Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

tisdag 29 mars 2011

Genomresan

Du vet inte var du ska ingen aning om var du varit
  där bakom näthinnan lyser en vakande fyr.
Vägen ligger begravd bland minnen och garnnystan
 inkapslat i den oro du bundit som bandage runt om.
En fot framför nästa och du vilar sällan över flyktiga nätter
 rovdjuret slutar inte jaga och tiden vet ingen paus.
Där är din väg och där i din välsignelse att vandra vidare
 och bakom ögat en blinkande fyr.
Också du är bara på genomresa.

En stilla reflektion. För om det är så att vi bara är på genomresa, en resa genom livet - en resa utan förutbestämt mål, vad är viktigt då? Vilka värden bär du med dig? Vad jagar du? Vad jagar dig?

Vad jag vill? Jag vill hålla hjärtat ovanför vattenytan och samla allt som är mig kärt nära inpå. Därefter vill jag bära med mig allt det där och susa vidare, se mig omkring och njuta av vägen. För om målet inte är förutbestämt är inte heller vägen dit begränsad och då är allt jag vill och önskar den enda lag som styr mig.

Dagens tips blir således: Ät inte mat som du inte gillar och sluta forcera vardagslivet med tvång, du måste ju inte. Eller hur?

Installation av gem: 'Fläskkotletter'
Idag ska jag äta fläskkotlett med potatiskroketter och skysås till lunch.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar