Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

måndag 21 mars 2011

Inspiration är bästa bränslet!

Första inlägget på mycket lång tid. Ni få, tappra som följer denna blogg ska helt enkelt premieras - detta är till er. Jag satsar nu på en renässans i mitt bloggande och kommer att göra detta mer frekvent framöver, det är ett löfte till mig själv och till er.

Hur kommer det sig att jag bryter denna trängande tystnad som fått råda så länge?
Jo jag har blivit inspirerad! Just precis därför. Här om dagen träffade jag den fantastiska Navid Modiri, en allkonstnär, entreprenör och inspiratör. Läs hans blogg på www.meanddo.se  där finns en hel uppsjö av spännande tankar, idéer och inspiration.

Jag har kommit på en grej som är viktigt förstår ni. Jag har kommit på en sak som jag har vetat alltid, alltid men ändå inte fattat. Livet handlar om att ha kul! Förstår ni? Busenkelt: ATT HA K U L. Vad skulle vara bättre? Kämpa, slita, tvinga sig fram? Leva efter en massa "måsten"? Gör inte det, måsten finns nämligen inte - bara om du väljer att låta dom finnas, då finns dom och då finns dom i allra högsta grad. Så tips: skit i det.

Nej det är ingen nyhet. Jag vet, men det är ju det som är sååå underbart briljant! Allt finns ju redan - allt. Det handlar ju bara om att förstå, tolka och ta till sig. Att använda och omvandla. Så nästa gång du sitter och suckar över att något du gör i stunden är tråkigt eller drar ner dig och din energi, tänk igen. Vad är det som gör att jag känner såhär? Varför gör jag det här? Måste jag göra det här? Vad händer om jag låter bli och går ut i köket istället och bakar en sockerkaka med citronsmak som jag älskar?

Så vad vill du göra idag? Nu? Om en timme?

Sluta begränsa i tanken och börja expandera så kommer livet att göra likadant!

1 kommentar: