Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

torsdag 24 mars 2011

Ett aldrig sinande flöde

En sak föder en annan. Alltihopa i en synergi, ett aldrig sinande flöde.
Igår startade min lillasyster en blogg även hon, delvis inspirerad av storebror gissar jag. Det är en sann glädje när man får vara en del av och ta del av inspirationsspiraler (vet inte om det ordet finns?? Nåja, nu gör det det). Det gäller naturligtvis inte bara bloggar, nej jag tänker att det gäller allt eller det mesta i varje fall. Inspiration i alla former, färger och fantasier.

Som ett smittande skratt eller en gäspning - det sprider sig. Det bästa med den typen av inspiration är att den tar sällan omvägen via hjärnan, det finns inga direkt intellektuella värden att tala om utan de signalerna går rakt in i hjärtat. Det är helt och hållet känslostyrt. Man kan säga att man blir rörd, någonting rör en och den känslan får ett fysiskt uttryck oavsett om det är skratt, gråt eller ilska.

Jag blir hela tiden smittad och inspirerad, bland annat av er trogna läsare och all uppmuntran jag får från er i form av kommentarer och små glädjetjut. Tack ska ni ha. Jag lovar att ge tillbaka så mycket jag bara kan och orkar.

Den som blivit mest "smittad" av positiva inspirationsspiraler på dödsbädden dör lycklig och vinner 1:a pris. Eller så kanske man blir så obotligt, otroligt inspirerad att man helt enkelt inte dör alls. Livet blir för inspirerande, så till den grad att hjärtat aldrig stannar. Vet inte om det skulle vara en glad eller sorglig tanke, det kan du få avgöra själv.

Gravstenen:
Här vilar inte Pål Hedberg
"Jag bröt en trend. Jag dog aldrig."

Pål Hedberg
f. 1983
d. nej

1 kommentar: