Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

fredag 28 oktober 2011

Finns det svenskt kaffe på hotellet?

CHARTER.

Kapitel #1:

I början av februari 2012 ska jag resa bort en vecka. Just nu snurrar tankehjulen för fullt och blandas ihop till en gredelin smet av kokosnötsdrinkar, Las Palmas, Puerto Rico, Playa del Ingles och naturligtvis horder av fulla engelsmän och söndergrillade tyskar.
B E A U T I F U L.

Vi hade tänkt oss en riktig Sällskapsresan-semester. Grisfest, Pepes Bodega och har vi riktig tur kanske vi stöter samman med en modern version av Robban och Berra (Weiron Holmbergs och Sven Melanders helt enastående fyllehundar), jag tänker att det hade varit lite som att se livs levande lejon i det vilda eller något åt det hållet. Fulla lejon, förstås. Humorsafari de luxe.

Hittills har vi endast tre simpla krav som resan måste infria:

- Sällskapsresan-känsla
- Drinkar serverade i kokosnötter (helst med paraply)
- Sol och bad (kan vara lite av en chansning vid den tiden på året har jag hört...)

Ja du hör ju själv, det kommer att bli en episk resa. Oj oj oj vad jag längtar.
Jag blir så jävla nöjd över att vara en vanlig människa ibland (det tar på krafterna att vara så exceptionell och dessutom ödmjuk som jag annars är för det mesta) Bitter och kravlös ska bli mina ledord när jag sitter där under ett Sun Trip parasoll. Fint!
Resan kommer att bli ett enda långt och makalöst sosse-disco.

Återkommer inom kort med nästa kapitel i denna finstämda folkhemsodyssé.
Tills dess:

RATTA RATTA RAA!





Trevlig helg!
/P



3 kommentarer:

  1. Känner igen den där feelingen, när man i tanken är långt bort men samtidigt måste behärska sig och vara i nuet.
    Åker själv i mitten på januari på min första charter, längtar så det är sjukt!

    SvaraRadera
  2. hahaha...du e för härlig du! tack för den fina påminnelsen av sällskapsresan. vet inte hur många gånger i min barndom som jag satt med familjen i tv-soffan, åt popcorn och drack hallonsoda och tittade på den.

    SvaraRadera
  3. ovanstående kommentar kom från emily

    SvaraRadera