Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

onsdag 23 november 2011

Metablogg

Nu bloggar jag. Detta är ett blogginlägg.

* slut på blogginlägg*


Många gånger handlar livet om att vara andra till lags. Det är inte alltid rätt men ofta finns det en poäng eller en vinning i att visa att man har viljan att ta några extra steg för någon annan. Det är en form av kärlek.

Sammanfattas bra såhär:


"What do we live for, if it is not to make life less difficult for each other?"
- George Eliot

Allting finns och har alltid funnits. Det är upp till dig och mig att skulptera, forma det vi innerligen önskar.

Det här är min syster. Det här blogginlägget är helt och hållet
hennes förtjänst. Så är det med den saken!




5 kommentarer:

  1. Är inte allting din systers förtjänst ;)? Skämt åsido, visst har du alldeles kolossalt rätt, käre Pål! Kram

    SvaraRadera
  2. Precis Pål, är inte allting min förtjänst?! Haha, neeee....men jag tycker nog att jag får peppa dig lite till att skriva...mina dagar e ju så långa emellanåt när jag går hemma, då brukar jag tänka: hoppas Pål ahr bloggat så jag kan läsa lite! =)men NEJ, de hade han ju inte!! =( då vlir jag lite ledsen i ögat!
    Älskar dej! =)

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet av er mina kära ungar:)) Ni är för Goa i den åldern.....
    Sanna i själ & hjärta, älskar er!
    Mammi

    SvaraRadera
  4. Det är roligt att din lillasyster alltid haft den effekten på dig. Hon kan nästan få dig att göra vad som helst. Samtidigt så tror jag att hon skulle göra vad som helst för dig. Thats cool :-) / Paps

    SvaraRadera
  5. Ja ni, det är väl nå't inbyggt det där, bandet till syskonen. Jo visst är det så att jag skulle göra vad som helst för mina syskon och nog skulle de göra detsamma för mig. Det är en sann lycka som jag ser det.

    Maja: jag ska dra upp tempot på bloggandet lite, har varit lite slapp på sistone. :)

    SvaraRadera