Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

tisdag 7 september 2010

Ingen tid är bättre än nu


Med den svulstiga och (kanske) klyschiga titeln inviger jag här med denna blogg. En ny era gott folk! Nu jävlar ska det bloggas. Jag vill börja med att tacka Olle Lindberg, mannen som varit så vänlig att designa bloggen. Olle du är en klippa, tack.
Hela tanken med den här bloggen är ganska enkel; jag kommer att säga (skriva) det jag vill, om vad jag vill och hur jag vill. Sedan är det upp till er egen (o)vilja om ni vill dela detta. Tankar om vardag och omvärd kommer att blandas upp med brottstycken av text och annat som intresserar mig.

Mitt stora intresse just nu är Arbetsförmedlingen, till denna institution viger jag min dag. Gillar man pappersexcersis är AMS rena paradiset, byråkratis högborg eller i varje fall en av dem. En positiv grej med den här dagen har dock varit att jag nu vet för min egen del att jag inte alls gillar pappersexcersis.
Jo'rå, här ska det minsann stämplas! Det är straffet, eller belöningen (?), man får för att man lagt två år på att skriva text ute på åkrarna vid söderslätt. Här är jag nu stämplandes, författandes, sökandes vidare. Författande ska det bli mer av, latsidan har fått sitt - återkommer om det.
Nåväl, det var den inledningen. Det första foster framfött från författaren för folket! Amen.

Kaffe på det någon?
Så. Tack för ordet.

8 kommentarer:

  1. Det ska vi styra upp käre vän.

    SvaraRadera
  2. Hej på sig, vad äro den detta?? DU har fått mig att kommentera den första bloggen ever. Haahaa. Upp med flaggan och kör hårt! Kramis Annika B =)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att se första inlägget! Det ska bli spännande att följa.
    Tack för vänliga ord! Vi hörs!

    SvaraRadera
  4. Allitteration - me like!

    (Och det ska visst gå att lägga in Youtube-klipp...)

    SvaraRadera
  5. Inte en dag för tidigt! Skriv på, jag kommer följa dina tankar. Puss!

    SvaraRadera
  6. Äntligen, kära kusin! Fru Uggla

    SvaraRadera