Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

fredag 27 januari 2012

Dröm ---> Verklighet

Appropå:

Att drömma och visualisera är bland de mest kraftfulla verktyg vi som människor besitter. Trots det finner många och emellanåt jag själv att de är svåra, ohanterliga, att använda till att skapa verklighet - den verklighet vi ser i för vårt inre öga.
Jag ser sandslottet framför mig, jag ser vallgraven runt omkring och jag kan nästan smaka vattnet men hur jag än försöker så rinner sanden av spaden så fort jag lyfter den ur sandhögen, upp i handen.

Det saknas något där emellan. Mellan sandhögen och slottet är det någonting som fattas.
Två olika bilder som omöjligt vill smälta samman.

Vad fattas mellan A ----> Ö, mellan sandhög och slott? Jo det som fattas är: C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä. Alfabetet!? Nej för guds skull! Det är en metafor, häng med nu:

Vi fastnar i bilden av att kunna färdas från A till Ö. Fråga vilken 90-talist som helst om det är villiga att börja ett kneg på lagret för att sedan en dag hamna i VD-stolen. NEJ! "Jag ska ju bli chef, inte städerska...höhöhö..."
Vi har ingen tidsmaskin, ledsen att behöva säga det men vi har verkligen ingen sådan. De tog slut i förra veckan.

Lev nu. Handla nu. Handla varje dag, ta små små steg mot den dröm du vill nå. Var medveten! Vad kan jag göra idag som för mig ett steg närmare målet?

"Ja men det har jag ju hört förut...ÖÖÖÖH" eller "Ja ja, pallar inte sånna klyschor..."
Just det och vad fan gör du då? Drömmer du? Bra. Drömmar är trevliga men sjukt ineffektiva om du inte bestämmer dig för att göra.

Little by little. ................... och sen................................................... XYZÅÄ.....Taaa-da!


"Vi ska skrapa sanden från våra drömmar och låta strålarna tränga igenom glaset. När strålarna lyser upp våra ansikten och ljuset speglas i våra iris så starkt att vi kan känna det och sedan höja fingret och ta på den första tåren som trillar ur ögonvrån... då! Då är det verklighet."








5 kommentarer:

  1. Det här är nog en av de bästa inläggen du gjort darling. Så träffande! Bra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Och jag menade ETT av de bästa. Lite fredagstrött.

    SvaraRadera
  3. Tack hjärtat! Det gläder mig mycket.

    SvaraRadera
  4. Jätte bra bror! Kanon bra skrivet! Jag är en drömmare! Men när jag tänker efter så har MÅNGA av mina drömmar blivit verklighet! Barn, hus, "man", jobb jag gillar....det e bara några av drömmarna! Jag är mitt uppe i en dröm just nu! Tränar dagligen och äter sunt! Det har jag velat länge....och nu lever jag i det! =)
    Har dessutom min drömbil på uppfarten! En svart V70 haha, inte många som drömmer om en sån! haha!

    Och du är oxå på väg min älskade bror, från dröm till verklighet! I Love you, saknar dej jätte mycket! Puss lillasyster

    SvaraRadera
  5. Tack Lillasyster! Så glad för din skull, fortsätt att sätta upp mål och lev din dröm!!
    Älskar dig oändligt.

    /Bror

    SvaraRadera