Ett varv till, häng med om du vill.

Ska skriva tyst och försiktigt och inte forcera så in i helvete. Jag lovar. Den här gången.
här kommer jag att idogt fortsätta att uttrycka, vinkla och visa sådant som jag tycker ska uttryckas, vinklas och visas.

tisdag 25 juni 2013

Tar emot.

Obefogat motstånd. Öppna en ruta. Vitt blad. Ska fyllas, ska fyllas?
Med vadå?
Drivet slår sina egna knutar runt anklarna och faller framstupa. Ovanför lättjans hånfulla tandkrämsskratt bara bubblar omkring, såpbubblar omkring. I hela rummet. Rymden och hela inuti.

Jag backar lite. Isen är tunn. Just idag. Just idag stannar jag.
Upp.

Inga fler ord.

Vi hörs då?
Bra!
Hej.
Hej.

1 kommentar:

  1. Finurligt. Och förnuftigt! Ibland finns inga ord. Ibland är orden överflödiga och kan göra ont värre...Snyggt skrivet, i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera